Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 11 september 2011

Skriker högt av glädje

Av Linda - 11 september 2011 09:41

Jag har under en veckas tid promenerat en timme om dagen.   Jag har inte på långa vägar följt min rivstartsmeny.  Så jag hade inte så stora förväntningar när jag ställde mig på vågen imorse.  Gick av och ställde mig en gång till, då jag trodde vågen fått fnatt.   Sedan mätte jag mig. 


För 27 dagar sedan påbörjade jag min medvetna kamp mot mina kilon. 99, 5 kg stod vågen på då.  Nu står vågen på 94,6 kg.

- 4,9 kg på mindre än en månad!!!


Midjemåttet visar på 103 cm idag. -11 cm sedan jag började.

Snacka om att vara glad. Jag har 1 g kvar till mitt första delmål.


Idag ska jag testa på yoga för första gången.  Så glad!!!

 
 
mariellejohnsson

mariellejohnsson

13 september 2011 14:07

Hej, ska kolla in din blogg lite då och då förstås. Känner att man antingen får inspiration eller dåligt samvete.... ;-) Nädå, inspiration kör vi på! Jag har ju min stenask som jag lägger en sten i varje dag jag "sköter" mig, dvs följer min plan för att må bra. Fysiskt i första hand, men jag vet ju att det är bra för psykiska hälsan också och den är ju inte så vidare just nu. Nu har jag slarvat rejält ett tag, vilket har resulterat i att jag gått upp två kilo :-( Det sved när jag upptäckte eftersom jag sen i våras faktiskt gått ner åtta kilo... Men skam den som ger sig! Jag ger mig inte på nån slags rivstart eller nåt speciellt kostprogram eller så och har egentligen inte som mål att gå ner i vikt utan mera att må bra helt enkelt, vara ute och gå varje dag, äta bra mat, inget fikabröd m.m Jag älskar fikabröd så det är skitsvårt måste jag säga.... Men när stenasken är full ska jag göra nåt jag gillar. Vet inte riktigt vad än, men min svärmor har lovat att ge mig en guldtia för varje sten :-) Det säger man ju inte nejtack till direkt!
Kramar till dig!

http://mariellejohnsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards