Tjock till smal

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Linda - 30 oktober 2012 11:20

Jag har mått riktigt bra sedan jag fick Norspan plåstren, de har sänkt smärtintensiteten påtågligt.  Men idag...eller redan igår hände något riktigt obehagligt.  Jag åt en pizza till middag igår och drabbades av ett illamående som inte var av denna jord. Tyvärr kräktes jag inte, för det hade nog lindrat.


När värsta illamåendet lade sig så fick jag huvudvärk, en rejäl grjej så jag fick ta ytterligare ett par smärtstillande utöver plåstret jag har.  Och sömntabletter till natten. 

Idag vaknade jag och kunde inte röra benen. De var tunga och domnade, det stack överallt, men jag lyckades inte röra på benen eller lyfta dem.  Barnen fick komma och massera mina ben, och de fick agera amatörläkare.

"Rör jag foten nu?" 

"Kan ni känna att jag trycker foten mot din hand?"


Till slut så fick jag ta händerna till hjälp och slängde benen och fötterna över sängen.  Och där satt jag, och tillslut så fick jag såpass mycket styrka i benen och fötterna att jag kunde stå och gå på dem.  Jag gick ut med hunden och det kändes vingligt.  Ett fot i taget.  Jag kände den kalla blåsten runt benen, men jag kände fan inte när jag satte ner foten.  Jag hörde det.  Det kändes som...jag föreställer mig att man har bomull i ben och fötter, och då är det inte så lätt att uppbåda någon styrsel.  

Det kändes jobbigt att andas,  jag hade inte ont i huvudet, utan det kändes mer som ett tryck. Väldigt svårt att beskriva.  Jag gick mindre än en km med hunden,och när jag kom in så föll jag ihop och började gråta. 


Min älskade 10-åriga dotter, hjälpte in mig till sängen och kramade mig.


Det känns jobbigt och ansträngande att andas, benen är tunga och jag mår illa.  Jag har varit på vippen att ringa ambulansen ett par gånger, men kommit till sans.  Vad kan de göra?  Vad kan någon göra? 


Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards