Tjock till smal

Alla inlägg den 2 november 2012

Av Linda - 2 november 2012 17:17

Jag satt härom kvällen och tittade igenom smärtläkaren Björn Bragès föreläsningar. Jag blev smått förälskad i honom och önskar att alla läkare hade hans insikter och framför att vilja att ta del av ny forskning, och hans patientbemötande. Hade jag kunnat så hade jag mycket gärna blivit hans patient.




Den är 5 timmar lång men finns mer uppdelat här:

Smärtguiden


Sedan mitt inlägg om mina ben så drabbades jag av någon form av magsjuka.  Jag har lyckats med bedriften att gå ner 3,5 kg på  tre dagar.  Nu får jag behålla maten men är så matt och orkeslös att det inte är klokt.  Jag kan knappt stå upp.  Det är okej så länge jag ligger, men att stå och gå innebär akuta svimningskänslor.  Men det blir läkartid på måndag.  Jag kan skriva på datorns tangetbord, men igår kunde jag knappt hålla kniven när jag åt.  Och till och med jobbigt att bläddra blad när jag läser en tidning eller bok.  Men jag har inte så ont, utan det är snarare en enorm utmattning, utröttning.  När jag står och går så är jag så trött i låren, det känns ungefär som när man gjort en massa Squats och benböj, benen darrar nästan av utmattning.  Hela jag darrar av utmattning. 


Det kommer kännas otroligt skönt när jag återgår till det stadie jag var i, förra veckan.  Lite perspektiv är alltid bra.

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards