Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 14 december 2011

Ett litet gym

Av Linda - 14 december 2011 22:18

Ett litet gym finns i vårt teverum nu.  En motioncykel har tagit plats bredvid Crosstrainern. 

Eftersom läkarna inte vill göra sitt jobb, så har jag bestämt mig för att göra det bästa möjliga för att må bättre själv.  Först i mitten av januari börjar jag på en ny vårdcentral med, enligt ryktet, bra läkare.

 


Men innan dess så ska jag alltså cykla lite,lite varje dag, utöver de korta hundpromenaderna.

Jag har fått en ganska så rejäl funktionsnedsättning på höger arm. Typiskt för att jag är högerhänt.  Jag kan inte hålla hunden med höger hand, så jag får hålla honom med vänster, vilket jag inte riktigt är van vid.  Tyvärr börjar jag känna av samma värk även i vänster, så nu försöker jag hitta lösningar, för hur jag ska göra när jag ska gå ut med en stor Leonberger. 

Jag hittade den här lösningen;


Ett hundförar bälte för stora hundar. Det är dock lite dyrt tycker jag. 600 kr.  


Just nu har jag helt lagt viktminskning åt sidan. Det enda jag vill och fokuserar på är att bli frisk, smärtfri och pigg.  Tyvärr ser det ut att jag nog kommer få leva med smärta i resten av mitt liv.  Men jag vill ha mitt liv tillbaks, då kan jag leva med smärtan.   Kanske borde byta rubrik "Från sjuk till frisk" istället ;-) 

 
 
suprSHEro

suprSHEro

21 december 2011 10:57

Jag brukar bara knyta kopplet runt midjan när jag springer med min hund. Billigare än 600:- :)
Annars kan du ju bara ta ett vanligt skärp, köpa en metallring och trä igenom och fästa ett spänne eller nåt i kopplet.

http://supershero.shapemeup.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Ovido - Quiz & Flashcards