Tjock till smal

Direktlänk till inlägg 19 mars 2013

Att tänka positivt...

Av Linda - 19 mars 2013 20:58

..det är just nu inte helt enkelt.

Jag hade tid på smärtmottagningen idag.  Tog bussen till Uppsala, träffar en trevlig läkare som menade att de inte utredde smärtorsaker utan REHABILITERADE när man fått en diagnos.  Detta visste tydligen inte min husläkare som ville ha hjälp av bedömning av min smärtproblematik och behandling.

Smärtläkaren menade att min smärtproblematik inte lät som fibromyalgi dock, och vad huvudet anbelangade hade hon ingen aning. Så hon tyckte (med all rätt kan jag tycka) att jag var tvungen och få en ordentlig diagnos, och klarhet i vad yrseln ( jag fick för övrigt lägga mig på britsen och prata med henne, för jag höll på att svimma sittande), svimmningarna, febern, huvudsmärtan och huvudvärken och resterande värk berodde på, innan det gick att sätta in någon rehabiliterande behandling.


Framför allt så ingår det ju mycket rörelse och motion i kampen mot smärtan, och man vill ju gärna veta att jag inte blir sämre.  Hittills nästan ett år sedan jag blev sjukskriven har jag inte blivit bättre utan bara sämre. 

Hur som haver,  jag gick i från sjukhuset i ogjort ärende.   En bit därifrån så fipplar jag med mobilen för att leta efter en speciell affär, svimmar och tappar mobilen som spricker på baksidan.

En vänlig tonåring hjälper mig upp.  Det blir alltid lite kaos för när jag druttar ihop offentligt, så vill de alltid ringa ambulans, så måste jag övertyga dem att jag är okej, och att jag brukar svimma.  Men det är klart, utifrån sett så ser det säkert läskigt ut.


Inne i Forumgallerian, så vet jag faktiskt inte riktigt vad som händer, men jag kom ut därifrån med en Samsung Galaxy Tab och ett abonnemang som inte alls var planerat. Eller ens önskvärt.  Jag brukar aldrig stanna när det gäller de där mobilzera försäljarna, men av någon anledning, troligtvis hjärndimma, så gjorde jag det. Och kom inte därifrån innan jag skrivit på papper.  Jag kände mig halvt våldtagen.  Det blir till att häva köpet imorgon.

När jag kommer hem lägger jag mig på sängen med en sprängande huvudvärk, och naturligtvis har katten kräkts på min sida av sängen.

Nu blir det godnatt för hela slanten, för jag är dödstrött, och vill bara att en ny dag ska börja.  Och förhoppningsvis blir morgondagen lite bättre.

 
 
Margareta

Margareta

21 mars 2013 13:44

Hej hittade en blogg på nätet med en tjej som verkar ha lite samma symtom som du har länkar till bloggen kram
medanlivetpagar.blogspot.se

http://minigrisensmamma-liteblandat.blogspot.com

 
Sara

Sara

21 mars 2013 14:48

Haha, Margareta, vi är redan lite tjenis, Linda och jag!

Ännu en gång slås jag av hur lika det är för oss: jag kom just hem från doktorn. För tredje gången har Danderyd sagt nej och min läkare känner sig osäker inför att ställa diagnos, så hon vill remittera mig till Gottfries och får jag inte komma dit så hjälper hon mig med alla prover så jag kan åka till Götahälsan. Och så har jag hamnat på väntelista till beteendemedicin på Karolinska, men eftersom jag inte har diagnos och de inte ställer diagnos så vet jag inte vad jag ska dit att göra.
Och eftersom det snart är ett år sen jag lade mig ner, jag med och jag bara blir sjukare och sjukare, jag med så ville hon försöka dra i alla tåtar och skicka mig på Vidarkliniken för att försöka få mig lite bättre ...
Ja, så så är läget ...

Tills vidare fipplar jag med min pulsmätare och försöker ligga ner och inte jaga upp mig för då piper den. Vi kanske ska jämföra pulskurvor?
Förresten så har jag gjort ett schema utifrån de där pacingfilmerna där man skriver i aktivitet och puls över dagen. JAg vill helst inte lägga ut min mejladress här, men om du kontaktar mig på FB så kan du få den så skickar jag över schemat. Nämen hur tänkte jag nu, om du vill ge mig DIN adress på fb så kan jag mejla dig, eller hur var det nu ... Har lite hjärndimma och blev värst förvirrad här!

Kram Sara

http://medanlivetpagar.blogspot.se

 
mariellejohnsson

mariellejohnsson

23 mars 2013 12:03

Skickar dig massor av kramar!

http://mariellejohnsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 8 juli 2013 19:55

ME/CFS     FIBROMYALGI      

Av Linda - 6 juli 2013 00:09


Inatt eller igår kväll fick jag en insikt.  Jag sa adjö till mig själv.  Till den människan jag var.  Det är ingen idé att se tillbaks, att se den friska, aktiva Jag.  Den människan finns inte längre.    Jag lyssnade på Glenn Harrolds app på ...

Av Linda - 4 juli 2013 16:51


Jag har ju som bekant gått upp många, många, många kilon i vikt, under en kort period.  Närmare 27 kg för att vara exakt.  I mars vägde jag 85 kg, efter 15 kilos viktminskning.   Jag kämpade för att sluta med mitt zolpidemmissbruk, med följden at...

Av Linda - 16 juni 2013 22:32


Nu blir det bloggtorka ett tag för min  dator försvinner ner till Varbergstrakten där mina två äldsta barn ska vara i 1,5 vecka.     Jag känner mig väldigt stolt för igår och idag satt min man och mina barn och snaskade chips och ostbågar.  Det g...

Av Linda - 14 juni 2013 17:02

Sedan sista inlägget har det skett en försämring i min ME      Orken är nära noll nu, och jag är sängliggandes närmare 20 timmar om dygnet.  Alla tankar på träning eller promenader mer än korta kisspromader med hunden är lönlösa.     Jag har ...

Presentation


Jag har minskat 11 kg. Min ambition är givetvis att fortsätta minska allra helst 15 kg till, men min kropp motarbetar mig då jag har fibromyalgi, svår huvudvärk, yr och svimmar. Och av någon knepig anledning blir sjuk och får feber av ganska lätt träning.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Jag


Skapa flashcards